علائم سرطان سینه در مردان

علائم سرطان سینه در مردان چه مواردی است؟ عده ای افراد بر این باور هستند که سرطان سینه تنها در بانوان رخ می دهد و احتمال ابتلا مردان به این بیماری صفر است اما باید بگوییم این باور یک باور کاملا غلطی است زیرا که مردان هم ممکن است مانند بانوان به این بیماری مبتلا شوند.

لازم است بدانید که در اغلب موارد، علائم و نشانه های این بیماری در بین بانوان و آقایان تقریبا مشابه است. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا از نشانه سرطان سینه در مردان آگاه شوید.

علائم و نشانه های سرطان سینه در مردان

این علائم و نشانه های سرطان سینه در مردان عبارتند از:

توده های درون سینه

اغلب مردان مبتلا به این بیماری، وجود یک توده سفت و بدون درد، در ناحیه عضلات سینه را گزارش می دهند. لازم است بدانید که این دسته از توده ها بسیار متفاوت تر از توده‌های ناشی از بیماری ژنیکوماستی هستند.

توده های مرتبط با سرطان سینه مردان، نرم  و متحرک نیستند بلکه این توده ها حالتی سفت دارند که به راحتی توانایی حرکت در ناحیه زیر پوست را ندارند.

بیشتر بدانید: سرطان سینه بدخیم

در این موارد، پزشک برای اطمینان از بروز علائم سرطان سینه در مردان، ممکن است آزمایش هایی از قبیل: تصویربرداری پزشکی و گاهی نمونه برداری سوزنی را برای بیمار تجویز کند.

بروز تغییر در اندازه و شکل سینه ها

از دیگر نشانه ها و علائم سرطان سینه در مردان، می توان به تغییر در اندازه و شکل سینه ها اشاره کرد. در برخی موارد ممکن است مردان متوجه تغییرات غیر معمولی در سینه های خود شوند که این موضوع می تواند نشان دهنده بروز بیماری سرطان سینه باشد. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد این تغییرات بدون درد بروز پیدا می کنند.

بروز تغییراتی در ناحیه نوک سینه

مردان به این نکته توجه داشته باشند که بروز هر یک از مواردی از قبیل: تغییر در ظاهر، شکل و بافت نوک سینه‌ها میی تواند زنگ خطری باشد که این افراد، بایستی در اولین فرصت به یک متخصص مراجعه نمایند تا هرچه سریع تر تحت درمان سرطان سینه قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که این تغییرات  می تواند به شکل جمع شدن، تو رفتگی، قرمز شدن، پوسته پوسته شدن یا ترشح نوک سینه برای فرد بیمار بروز پیدا کند. از اصلی ترین دلیل جمع شدن نوک سینه ها می توان به وجود یک بافت سرطانی که به پوست و عضله ی سینه می‌چسبد اشاره کرد.

بروز تغییراتی در پوست

از دیگر نشانه ها و علائم سرطان سینه در مردان، بروز تغییراتی در ناحیه پوست قفسه سینه است. این تغییرات در مواردی به شکل قرمز شدن، راش پوستی و ورم یا انباشت مایعات در بافت عضله ی قفسه ی سینه نمایان می شوند. در برخی مواد این علائم همانند بیماری های عفونی بروز پیدا می کنند. از دیگر تغییرات قابل توجه پوست، می توان  ظاهر شدن یک برآمدگی کوچک سفت یا زخم روی نوک سینه یا در نزدیکی این ناحیه را نام برد.

ترشحات ناحیه سینه

بروز ترشحات سینه در زنان، طبیعی تر از مردان است اما این موضوع در مردان جای نگرانی دارد زیرا که این موضوع می تواند یک زنگ هشداری برای بروز علائم سرطان در مردان باشد.

متاسفانه بسیاری از مردان نسبت به این موضوع کاملا بی تفاوت هستند. در برخی مواد این ترشحات به همراه خون بروز پیدا کند. در صورتی که متوجه بروز این ترشحات شدید، در اولین فرصت به یک متخصص مراجعه نمایید.

درد در ناحیه سینه یا نوک آن

توجه داشته باشید که درد در ناحیه سینه می تواند نشان دهنده بروز سایر بیماری ها به جز سرطان سینه هم نیز باشد اما به طور کلی این نشانه، یکی از شایع ترین علائم سرطان سینه در مردان است. این درد به صورت کانونی و مداوم بروز پیدا می کند که این درد هیچ گونه ارتباطی با  آسیب یا فعالیت فیزیکی افراد ندارد.

این احساس درد، در بسیاری از موارد در نواحی نوک سینه بروز پیدا می کند. در صورتی که این درد تا مدت ها با شما همراه بود توصیه می کنیم در سریع ترین زمان ممکن به یک متخصص مراجعه کنید.

بروز دردهای استخوانی

در بسیاری از موارد، سرطان سینه در مردان به صورت پیشرفته تشخیص داده می شود. سرطان سینه در مردان می تواند در خارج و سایر قسمت های بدن مردان شیوع پیدا کند که اما در اغلب موارد این سرطان به استخوان‌ها گسترش پیدا می‌کند. در مواردی ممکن است فرد بیمار درد در ناحیه استخوان ها را نیز تجربه کند.

بزرگ شدن ناحیه غدد لنفاوی

از دیگر نشانه ها و علائم سرطان سینه در مردان، بزرگ شدن ناحیه غدد لنفاوی است. به طور کلی، وقتی مردان به سرطان سینه مبتلا می شوند این احتمال وجود دارد تا قبل از تشخیص بیماری، سرطان، به ناحیه غدد لنفاوی هم گسترش پیدا کند.

در صورتی که متوجه یک توده دردناک در نواحی زیر بغل و یا نزدیکی آن شدید، در اولین فرصت به یک متخصص مراجعه کنید.

کلام آخر

توجه داشته باشید که سرطان سینه به همان اندازه که در زنان خطرناک است به همان میزان می تواند در مردان هم خطرناک باشد اما به طور کلی، مردان دیر تر از زنان متوجه علائم سرطان سینه در مردان می شوند، از این رو، این افراد، کمتر به این نشانه ها اهمیت می دهند که این موضوع باعث شده است تا سرطان سینه در مردان به سایر بخش های بدن گسترش پیدا کند و پیامدهای منفی و خطرناکی را برای فرد در پی داشته باشد.